mandag 8. november 2010

Iolantha

Har jeg fortalt noen av dere at jeg elsker opera? For det gjør jeg.

Var i Olavshallen i kveld og så Iolanta, Tsjaikovskis siste opera.
Den handler om en prinsesse som er blind, og ikke vet det selv. Kongen har overbevist henne om at det ikke fins noe som heter syn eller lys, og de som går inn i hagen hennes må bøte med livet. Så kommer det en kiz og spoiler alt og hun bare LOL WAT og han bare PULE?, så kan hun se igjen og happy ending.
:3

Den var utrolig fin, men er kanskje ikke det beste Tsjaikovski har skrevet. Jeg liker storyen utrolig godt, og teksten var helt utrolig fin! De sang jo på russisk, men rett over scenen hadde det teksting til norsk ;D var litt distraherende først, men gikk bedre etterhvert.
Alle burde se en opera en gang i livet sitt.



Btw; Kameraet mitt er helt borked, får ikke tatt antrekkbilder engang :(
Såriii, kommer sikkert til å bli litt inaktiv framover, kaaanskje jeg kjøper meg kamera til neste lønning, men har heller lyst å se om jeg får noe i julegave.

4 kommentarer:

  1. Å! Jeg har aldri vært på en opra før, men har tenkt mange ganger at det er noe som må prøves.. Er det ikke dyrt? :s

    SvarSlett
  2. Pappa jobber for symfoniorkesteret, så jeg fikk gratisbillett ;D

    SvarSlett
  3. Det er en unik opplevelse ja! jeg var å så La'traviata i Riga for noen år siden. Skjønte ikke alt, og vi oppdaga jo først etter andre akt, at dem hadde skjerm øverst, hvor det rullet tekst..hehe.

    Men jeg må si musikal er mer min type underholdning. Jeg var å så Phantom of the opera i London, det var bare helt magiskt! :)

    SvarSlett
  4. Jaa, jeg elsker musikaler :D Phantom of the opera har jeg og sett, to ganger i London :) Fantastisk :D

    SvarSlett

poupeegirl fashion brand community