lørdag 10. juli 2010

Hjemmelaget tomatsuppe



Her er en oppskrift til en ganske så digg tomat- og basilikumsuppe!
Oppskriften er hentet fra boka "Mat på 15 minutter"

What you need:
  • "1 ss olivenolje
  • 1/2 finhakket rødløk
  • 2 fedd hvitløk, hakket
  • 1 boks hakkede tomater
  • 1/2 ts sukker
  • 2 dl vann
  • 1-2 hønsebuljongterninger
  • 4 ss hakket basilikum
  • Salt
  • Pepper

1. Varm oljen i en gryte og fres løk og hvitløk til løken blir myk.
2. Ha i tomater, sukker, vann, buljongterninger og basilikum
3. La suppen småkoke i 10 minutter
4. Smak til med salt og pepper og server suppen med litt ekstra basilikum"

Jeg er ikke så stor fan av rødløk da, så den har jeg kuttet ut :) Jeg synes også det litt ekkelt med tomatklumper i suppa mi, minner meg for mye om tomatsaus... Så jeg har tilsatt ca 3-4dl vann til og silet ut klumpene. Og klumpene som ligger igjen da (begynner å høres ganske ekkelt ut XD) kan man bruke som tomatsaus en senere anledning ;D

Resultatet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

poupeegirl fashion brand community