tirsdag 20. april 2010

Japan #2

Ja, da var det på tide med oppdatering #2!
*vente på HUZZAH!*

Ja.
Så gjennom bildene jeg har på skolepc'n, også kom jeg plutselig på at HAHAAAAaaaaa alle bildene mine fikk ikke plass på pc'n. yay. Så det blir hvertfall én update til :p

Dritdigge karrinudler. YUM!

Søte Nica-chan ♥

Takeshita dori! ☺
Også kalt himmel.

..For min del. :D

Før vi begynte shopping madness begynte vi dagen med tempelsightseeing, i Meiji Jingu :)

Tatt fra Wikipedia:

"Meiji Shrine (明治神宮 Meiji Jingū), located in Shibuya, Tokyo, is the Shinto shrine that is dedicated to the deified spirits of Emperor Meiji and his wife, Empress Shōken. When Emperor Meiji died in 1912 and Empress Shōken in 1914, the Japanese people wished to pay their respects to the two influential Japanese figures. It was for this reason that Meiji Shrine was constructed and their souls enshrined on November 1, 1920."


"Kom igjen da, still dere under den, den var så fin..!"
Jeg minte meg om min egen mor da jeg lekte turist, hihi x)

Tønneting. Med maling. Jeg kan ikke japansk. xD

Stooooooor portal.

Tempelhovedgården. Veldig stort og pent, og veldig oppfriskende å være der, faktisk :)

Se, oppfrisket :) (men mest tard)

Besøkende kunne skrive bønnene sine og henge de opp rundt et digert tre. De fleste var på japansk, men vi så også en del på thai, engelsk, tysk og koreansk. Her er to av de jeg lo mest av:

Tydeligvis en liten kid som ønsker seg en Wii? ;D Hey, jeg ville skrevet det samme xD

HAHA! Æ døvve. Kuleste katta ever :)

Vi ble også faktisk vitne til en japansk bryllupsinn(eller ut)marsj! Brudgommen var weaboo og ville tap sum azn ass. Men serr, det var ganske magisk å være vitne til, alle i hele gården ble stille og brudefølget ble eksortert gjennom gårdsplassen av sikkerhetsvakter og slikt. Respekt.
Og bruden var veldig vakker :)




Og etter brudefølget er ute av gårdsplassen igjen dro vi tards og spurte noen nedlendere(?) om å ta bilde av oss xD

Da vi gikk helt inn i bønne"rommet" fikk vi ikke lov til å ta bilder. Helt forståelig. Folk sto på rekke og rad med hendene sammen og ba, og klappet to ganger til slutt. Det var ikke noe ekkelt å være der, for jeg som slags ateist syns det som oftest er ubehagelig å være i religiøse bygg f.eks katolske kirker. Stemningen bruker som regel å være "pell deg ut, du har ikke noe rett til å være her du ditt djevels barn!!!! FU!", men her i Shintoshrinen følte jeg bare behag og ro i sinnet. Skikkelig jalla yoga-treehugger-shait.
Det var dritdigg.

Før man skal gå inn og be, må man vaske og rense hender og sinn for urenheter.

Vi tuslet litt rundt for å se på naturen, være litt turist :)

En sti inn i skogen. Det var mange slike, men det var gjerde der. Tenk dere å leke gjemsel på kvelden i skogen der da! :D Summelt gøy, med trykk på skummelt.

Oda, Emilie og Veronica :)

Emilie og et DIGERT tre! Serr, trærne i hele parken der var DIGRE! Åh, ble forelsket i den vakre naturen midt inne i storbyen :)

Se så forelsket jeg er :D

Vi fant et sakuratre, og alle sammen dro fra kameraene sine xD
Seee så fine blomster

OM NOM NOM

The essence of Japan.

♥ Sakura ♥

Idyllisk ♥

Enda mer idyllisk ♥♥

Veronica og resten av oss på vei tilbake til takeshitadori. Vi skulle egentlig bare være der litt og ta for oss litt av Shibuya senere på dagen, men vi endte opp med å være hele dagen i Harajuku XD
Tok ingen flere bilder den dagen, har blitt mer glad i å ikke se verden gjennom kameralinsa :)

Her er min fangst den dagen:
Angelic pretty kortermet rosa skjorte og mintgrønt skjørt
Jesus Diamante-veske
4 par sokker
3 par strømpebukser
Div smykker for å matche skjørtet (har ikke noe mintgrønt fra før xD )
Closet child owns my soul.

BUUU!
Dessverre har jeg ingen bilder fra Shibuya-dagen, pga lite batteri. Tok Veronica sitt kamera i stedet, men har obviously ikke bildene her as we speak.. :P Så det blir postet litt senere, kanskje neste post :)
MEN SE HVA JEG KJØPTE!

Hvite boots fra J-Flag ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Hotpants fra Vence ♥
Tubesparklytopp fra Rissty
Bling fra Chiara
MONEY-genser fra one spo
T-skjorte fra Coco Lulu
Ruffleshorts og skjørt husker jeg ikke.. xD
Og HimeTora-cd'er!! Det var en av tingene jeg absolutt måtte kjøpe meg i Japan :D Jeg er lykkelig. Hører på de hele tiden XD

Da var jeg ferdig med dagens update !

1 kommentar:

  1. ahh bastard! Jeg er missunelig!
    skoene var HOTTE!

    SvarSlett

poupeegirl fashion brand community