mandag 3. august 2009

Dublin, kapittel to; Sightseeing!

Vi gjorde mye turistgreier i Dublin, så jeg kunne like så greit kalle dette kapittelet for sightseeing. ;)

Flymat og underholdning ;D (Super Mario Bros Deluxe btw; den vanskelige versjonen)
Fly ned til gardemoen, så videre til Dublin! Ca. tre timers flytur totalt.

Var slike fasader på ca. alle bygg i kulturområdet i byen; Temple Bar. Det krydde med puber og restauranter, utesteder og noen butikker :) Et stenkast unna lå det shoppinggater på rekke!

Stephens green center, kanskje favorittkjøpesenteret mitt? Det var der jeg kjøpte de herlige skoene mine :)
(Sjekk den digre klokka!)

Et annet senter hadde CUPCAKES!! Jeg kjøpte en av de gule, med sitronglasur :)

Var veldig kvalmende, og selve muffinen var litt tørr.. Men den var litt god da ;)

Awesome kirkebygg

Utenfor Guinness, seff ;)
Det var tydeligvis et utdritingslag da vi var der, for det var en del voksne mannfolk som var utkledd som smurfer, to som Batman og Robin og en som hippie.. WTF xDDD

På lørdagskvelden dro jeg og broren min en snartur på Dublins svar på Hellfire, virkelig.
Vi møtte opp der det skulle være, så står en hyggelig fyr i skinnfrakk og sier at fire timer før åpningstid fikk han vite tilfeldig at utestedet ville ikke ha de der lengre, så de måtte finne noe fort som faen. Så vi fikk en liten gul lapp med veibeskrivelse.
Så det er ikke bare hellfire som sliter med idiotiske utesteder!
Ble bare to pints der da, dro ved midnatt ellernoe. Vi hadde ikke råd til mer :'(

På Jameson-destilleriet! Jeg ble så fascinert over skrytinga over denne whiskeyen, så jeg tenkte at jeg måtte prøvesmake på slutten likevel (for det hadde jeg ingen intensjoner om..)
De hadde whisky med ingefærøl, og det var overraskende godt!! Absolutt noe jeg kan drikke i fremtiden :)

Møtte Andreas, hurra! Var godt å møte ham igjen :) Vi tok to pints på Dublins svar på Bobby's..
(Bobby's er da et brunt høl i Trondheim der de over 40 kommer for å drikke klokka ett på dagen.)

Awesome sand-skulptører utenfor Dublin Castle. AWESOME!

Malahide Castle, en tre kvarters tid med kjøring utover, absolutt verdt det! Er helt utrolig vakkert der! Dessverre var det ikke lov til å ta bilder inne i slottet, men det var også dukkeutstilling som jeg kunne ta bilder av :)

Dukkehus sa du?? GIGANTISK, enhver lolitas drøm :)
Det var kanskje 2,5X2m, to etasjer høyt og en liten gårdsplass inni der;
De figurene som sitter på benken er kanskje 5cm høye.

Det var jo ikke lov til å ta bilder inne på slottet, men det var da noen som hadde laget en miniatyrutgave av "stuen" i slottet. Alle utskjæringene i veggene og slikt er helt likt som den egentlige stua, helt sykt!

Ganske fornøyd med nye innkjøp og turen generelt :)

Stay tuned for more!
Dyrehage-videoen blir vel laget i løpet av noen dager, jeg skal tilbake til Martin ganske snart, han er på vei hjem fra jobb :)
(tror jeg skal ha med litt mat, sånn at det ikke ligger her og råtner.. ;))

1 kommentar:

poupeegirl fashion brand community